28 februari 2017

UPPE MED TUPPEN

Allmänt

Ursäkta att bloggen har legat tom under helgen och i början av veckan. Men jag har helt enkelt inte haft orken att slänga in ett dåligt inlägg på bloggen. Fokuserar hellre på kvalitét än kvantitet. Men jag kan berätta kort vad som har hänt de senaste dagarna.
FREDAG: Fredagsmys med Harry Potter
LÖRDAG: Utekväll med Ella och hennes vän Camilla
SÖNDAG: Ett tips: kolla inte HP and the order of the pheonix när du har morkkis.
MÅNDAG: Jobb + började kolla en ny serie, Salem.
 
Idag har jag dock bara tagit det lugnt, kände att jag behövde vila upp mig och jag har inte varit på världens bästa humör heller. Har så lätt att bli nedstämd och tårarna bara rinner för det minsta lilla just innan jag ska ha mens.
På eftermiddagen sprang jag ´dock på några ärenden, men sedan det har jag varit hemma och kollat serier. Ska nämligen jobba Ons - Fre denna vecka vid DL software, så det var ju kanske bäst att stannade hemma och vilade upp mig då. :-) Jag ska under dessa dagar bo hos Elin. Jag tycker det är så roligt att jag slutar jobbet när hon börjar sitt jobb, så vi ses inte egentligen före vi går och sover (eller åtm jag). Ganska bra egentligen, vi är inte i vägen för varandra då hah! :-D Men det skulle ju vara roligt att spendera lite tid med varandra också, träffas ju bara några gånger i månaden nu för tiden. Men det hinner vi tyvärr inte göra denna gång!
 
Här har ni soluppgången i Måndags när jag och pappa styrde kosan mot Vasa. Det var kallt som fan ute, men otroligt vackert!
 
Hej och välkommen på ett träningspass med mig, haha. I enkäten som ni hade fyllt i (du kan delta i den genom att klicka HÄR) så var det väldigt många som ville läsa mera om hälsa och träning på min blogg, så då tänkte jag att jag skulle göra ett inlägg om det också!
 
Idag kommer ni att få följa med på gårdagens gympass där fokuset var på mina abs. OBS! Jag är inte utbildad inom träning eller någonting, utan jag gör bara det som känns rätt och är bra för mig. :-) Men om ni vill ha lite inspiration för olika nybörjar eller "lättare" övningar så har du kommit till rätt ställe!
 


Först började jag med ett 30 minuters spinningpass för att få upp värmen i kroppen och för att svettas lite eheh. Men fyfan vad jag har sjuk röv idag, hatar dom där jävla sitsarna. Har inte varit på spinning på månader så var inte van med det... 
Första gymövningen jag gjorde igår var crunches på maskin, ÄLSKAR den här övningen. TIPS: Det ska vara lätt att böja sig framåt, men sen när du går tillbaka till "sittande" position så ska du göra det långsamt och försöka sitta så rakt upp som möjligt innan vikterna tar i, det svider!!! Men det är så otroligt skön känsla också! 
Jag gjorde 10 reps och 4 set
Nästa maskin och övning är det här och jag har faktiskt ingen aning vad det kallas, men rolig var den! Man ska alltså gunga sig framåt ahah. Denna övning gjorde jag både framåt men också på båda sidorna, eftersom sätet (eller vad det kallas) går att svänga både till vänster och höger.
15 reps och 3 set på rakt, höger och vänster.
Sen gick jag in till det lilla rummet. Här brukar jag oftast göra cirkel träning eller vad det kallas, för det gör att träningspasset är lite roligare och mera fartfylld. 
Jag började såklart med plankan, det värsta som finns i hela världen om du frågar mig. Eller det finns ju såklart armhävningar också, de är ungefär lika. Men man måste utmana sig själv ibland... Jag försöker alltid att göra ca. 1 min, meeeen... eftersom jag redan hade gjort dessa två ovanstående övningarna före, var jag lite trött. Så jag typ halverade tiden ahhah. 
Efter plankan så gjorde jag Bicycle crunches. TIPS: cykla långsamt, det bränner mera. 
I denna cirkel övning gjorde jag alltså 30 sec planka och ca. 20 bicycle crunches och sedan båda gånger 3.
När jag hade gått igenom den andra cirkeln en gång så kom jag på hur dåligt jag hade planerat den ahah. Jag gjorde ju typ 3 olika versioner på samma övning eller liknande i alla fall, med det brände ju hah! 
Jag började med en övning som jag inte riktigt vet vad den heter, såg den typ i en youtube video för flera månader sedan så tänkte jag skulle prova på något nytt! Det är alltså att man ska ta i ena benet med motsatta handen, kanske inte ser tugnt ut. Men efter ett par gånger bränner det nog. 
Andra övningen heter Russian twist, detta gjorde jag med en liten vikt. Man ska alltså vrida från sida till sida med denna vikt. MEN fokusera att göra detta med magen och inte endast med armarna, du kommer inte känna av det annars.
Sista och minsta övningen heter Heel touchers. Världens lättaste övning, men fan vad det bränner om man gör det rätt! Gjorde ca. 20 reps på alla övningar och sedan 3 sets.
Detta var en av de "enklare dagarna", dessa övningar är inte så särskilt svåra och bränner inte lika mycket som när man t.ex. tränar benen och rumpan, fyfan vilken hat-kärlek jag har till leg day! Haha.
Hoppas att ni tyckte om detta inlägg, gilla och kommentera gärna om ni gjorde det så kanske jag gör ett nytt inlägg med kanske en ny kroppsdel. 
 
Ha en bra helg <3
Alltså jag längtar så jävla mycket tills det blir vår, men jag tycker att det är så otroligt mysigt med en liten snöstorm idag! Det är det perfekta vädret att bara slappa och ha ett litet harry potter maraton. <3 
Jag har jobbat så mycket med bloggen och youtube de senaste dagarna, så idag tänkte jag bara ha en liten chill dag. Har ju ändå varit och tränat och planerat ett blogginlägg om just träning redan idag, så det får vara enough! :-) Har ni snöstorm hos er och hur ska ni isåfall "fira" dagen?
 

MINA SENASTE YOUTUBE VIDEOR:
 
 
Delta gärna i en kort enkät om mina sociala medier genom att klicka HÄR. Tack i förväg! <3